Bra att veta

Här på startawebbshop.net får du grundläggande information som är bra att veta när du ska starta en webbshop. Vi har tagit fram kortfattade guider om allt från att bygga upp din webbshop till att optimera den både för ökad trafik och försäljning. Vår samarbetspartner och rekommenderade leverantör, Textalk hjälper även till med rådgivning och tjänster för dig som helt enkelt inte har tid att utveckla din webbshop och skapa rätt förutsättningar för ökad trafik och försäljning.

Nedan ser du sammanfattningar av det du behöver lära dig.

Bygga webbshop.

Strukturera din webbshop för bästa möjliga navigation, konvertering och för sökmotorerna. Struktureringsarbetet är en av de viktigaste delarna för att sökmotorerna snabbt ska kunna hitta rätt sidor och för att trafiken ska ledas till relevanta sidor utefter vad de sökt efter. En bra struktur leder också till en bra navigation och en hög trivselfaktor hos besökarna. Ingen tycker om röriga butiker! Läs mer om att strukturera din webbshop så att du får den bästa möjliga starten!

Contentwriting.

Att skriva omfattande texter till varje sida och kategori i butiken är tidsödande och inte alltid så lätt. Det är viktigt att textinnehållet i webbshoppen är kvalitativt och värdefullt för besökaren att läsa. En kvalitativ text bygger också grunden för att butiken ska kunna uppnå riktigt goda träffresultat på sökmotorerna, därför kan man inte skriva hur som helst eller vad som helst. Vi har kunskap och känsla för att skriva säljande och sökoptimerade texter som skapar ett kvalitativt innehåll. Detta är ett värdefullt arbete som är nödvändigt för utvecklingen av din webbshop.

Sökoptimering.

När butiken har en riktigt bra struktur och ett bra innehåll så måste den sökoptimeras för att få riktigt bra resultat på sökmotorerna. Detta är ett arbete som kräver ett djupt analysarbete, fingertoppskänsla och kunskap. Vi har många års erfarenhet av sökoptimering och arbete med att öka trafik och försäljning. Vi hjälper dig att skapa grunden till en stark start med din nya webbshop och se till att du syns för rätt sökare som letar efter dina produkter på nätet. Läs mer om sökoptimering här eller gå vidare till bloggen Wallaby.se för att läsa guider och få hjälp med tjänster.

Konverteringsoptimering.

Detta är det sista steget i uppbygganden av en webbshop. När butiken har en jämn, hög trafik så är det dags att utvärdera trafiken och försäljningen. Konverteringsoptimering handlar om att analysera besökarnas beteende och att trimma butiken utefter de brister som hittas.
Detta är egentligen ett kontinuerligt arbete som måste utföras när man driver en webbshop men det är här som vi kan ge dig en bra start och ökad kunskap, så att du själv kan fortsätta arbetet med att öka antalet handlande besökare. Både vi och Textalk kan hjälpa dig med en initial konverteringsoptimering, vi ger dig verktygen för att kunna mäta din konverteringsgrad och utvärdera dina besökares beteenden samt kunskapen att kunna analysera fram brister utifrån mätvärden. En helt ovärderlig tjänst och hjälp som ger dig receptet till framgång och maximal försäljning för all framtid.